اشتباهات رایج در نصب آینه که باید از آن‌ها اجتناب کنید

امروزه آینه ها در زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در واقع این عناصر ساده و ارزان، علاوه بر بزرگ تر نشان دادن فضا، با پخش نور طبیعی در محیط، به آن جلوه‌ای خاص می‌بخشند. چنانچه قصد دارید با صرف کمترین میزان هزینه، جلوه ای شیک و مدرن در منزل خود داشته باشید؛ با خرید آینه مناسب و به کارگیری آن در دکوراسیون منزل، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. اما قبل از اینکه برای خرید آینه و نصب آن اقدام کنید، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. توجه به این نکات ساده در نصب آینه، از اشتباهات رایج و اتلاف زمان و هزینه شما جلوگیری می‌کند.

نصب آینه در مکان نامناسب

یکی از مهمترین عواملی که در زمان نصب آینه باید در نظر بگیرید، محل نصب آن است. نقش آینه تنها به پر کردن فضای خالی روی دیوار محدود نمی‌شود. با کمی دقت و خلاقیت می‌تواطن محل مناسب نصب آینه را پیدا کرده و در نهایت دکوراسیون شیک تری خلق کرد. برای اطمینان از محل درست نصب آینه، بهتر است به داخل آن نگاه کنید. قرار دادن آینه در محلی که منعکس کننده تصویر خوبی از از اتاق نباشد، اشتباه است. به عنوان مثال، نباید هنگامی که درون آینه نگاه می‌کنید؛ یک بخش شلوغ یا یک وسیله فرسوده را نشان دهد.

عدم بکارگیری سلیقه در نصب آینه اتاق خواب

برای نصب آینه در اتاق خواب باید به سلیقه فردی توجه شود، البته بهتر است از قرار دادن آینه به صورت مستقیم در برابر تخت خواب، خودداری کرد. زیرا افراد تمایل دارند در تخت خواب احساس آرامش داشته باشند و نصب آینه می‌تواند موجب حواس پرتی و اختلال در خواب شود. برای داشتن خوابی عمیق و راحت، پیشنهاد ما به شما این است که آینه را روبروی تخت خواب قرار ندهید. بهتر است به جای این کار، آینه را در کنار تخت خود نصب کنید.

نصب آینه در برابر نور مستقیم خورشید

ممکن است بخواهید با استفاده از آینه نور را در داخل اتاق، منعکس کنید. اما توجه داشته باشید که آینه را مستقیما در برابر نور خورشید نصب نکنید. نور خورشید موجب بالا رفتن دما شده و کیفیت آینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث کدری آن می‌شود. 

Image

نصب آینه روی چند دیوار

استفاده از آینه موجب وسیع تر به نظر رسیدن فضا می‌شود اما نباید چنین تصور کنید که با نصب آینه روی همه دیوارها می‌توانید فضا را چند برابر بزرگ نشان دهید. این کار فقط موجب شلوغ شدن دیوارها شده و در افراد احساس ناخوشایندی به وجود می‌آورد. بهتر است روی بیشتر از دو دیوار، آینه نصب نکنید.

نصب آینه در رطوبت شدید

آینه ها زیبایی فضای سرویس و حمام را بیشتر می‌کنند و مطمئنا باید در سرویس بهداشتی وجود داشته باشند. اما قرار گرفتن آینه در معرض رطوبت، لکه های سیاه بر روی آن ایجاد می‌کند. پس قبل از نصب آینه محل مناسب آن در سرویس بهداشتی را تشخیص دهید. همچنین می‌توانید از آینه هایی که در برابر رطوبت مقاوم هستند، بهره ببرید یا آن ها را در جایی دورتر از رطوبت شدید، نصب کنید. 

عدم انطباق آینه با دکوراسیون داخلی

امروزه آینه ها در انواع طرح ها و شکل های مختلف تولید می شوند. این امر ممکن است شما را برای انتخاب دچار سردرگمی کند. برای طراحی یک دکوراسیون شیک، باید به نوع و شکل آینه توجه کنید. قبل از خرید آینه با سبک کلی چیدمان منزل خود آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید آینه ای را تهیه کنید که با سبک چیدمان منزل شما هماهنگ است و آن را کامل می‌کند. به عنوان مثال، چنانچه طراحی منزل شما مدرن است، می‌توانید از یک آینه دیواری بدون قاب استفاده کنید. 

قرار دادن آینه در ارتفاع اشتباه

بهترین محل برای نصب آینه، جایی است که علاوه بر جلوه بصری زیبا، ارتفاع مناسبی نیز داشته باشد. یک دستورالعمل ساده برای تشخیص ارتفاع مناسب نصب آینه، وجود دارد. بهتر است آینه ها را هم تراز با زاویه دید مخاطب نصب کنید. این فاصله در حدود 152 تا 167 سانتی متر از سطح زمین قرار دارد. همچنین برای نصب آینه در بالای کنسول، باید آن را در فاصله 15 تا 20 سانتی متر از سطح کنسول نصب کنید. به طور کلی در زمان تخمین ارتفاع مناسب، به عناصر محیط نیز دقت کنید. آینه را خیلی بالاتر یا پایین تر از وسایلی که می‌خواهید در آینه دیده شوند، نصب نکنید.

عدم استفاده از آینه در دکوراسیون پذیرایی

همان طور که می‌دانید، پذیرایی منزل محل میزبانی از مهمانان است، به همین دلیل دکوراسیون این قسمت از منزل اهمیت زیادی دارد. نصب آینه نظیر آینه دکوراتیو، در اتاق پذیرایی موجب انعکاس نور بیشتر شده و فضا را بزرگ تر، روشن تر و دلبازتر نشان می‌دهد. چنان چه پذیرایی منزل شما دارای نور کمی است، می توانید با استفاده از آینه فضا را روشن تر نشان دهید. به عنوان مثال با نصب آینه در پشت میز غذاخوری، می‌توانید جلوه و وسعت این فضا را بسیار بیشتر کنید. این امر موجب لذت بردن از صرف غذا در این فضا نیز می‌شود. همچنین می‌توان آینه را در بالای شومینه و یا فضای بین دو پنجره پذیرایی نیز نصب کرده و نور را به زیبایی در فضا انعکاس داد.

عدم نصب آینه در اتاق های کوچک

متاسفانه دکوراسیون اتاق های کوچک خانه مخصوصا اگر زیاد مورد استفاده قرار نگیرند، فراموش می‌شوند. در حالی که می‌توان با نصب آینه مناسب در این اتاق‌ها فضا را چشمگیرتر جلوه داد. می‌توان در این اتاق‌ها، یک آینه مستطیلی بزرگ را به شکل افقی یا عمودی نصب کرد و تاثیرگذاری فضا را افزایش داد. به این ترتیب با ایجاد خطای دید می‌توانیم به فضا عمق ببخشیم و آن را بزرگ تر و دلبازتر جلوه دهیم.

عدم نصب آینه در راهروی منزل

راهروها یکی از محل هایی هستند که در تزیین منازل فراموش می‌شوند و مورد کم لطفی قرار می‌گیرند. در حالی که راهرو یکی از محل هایی است که آینه ها می توانند مفید واقع شوند. می‌توان چند آینه کوچک درون راهرو قرار داد و با این کار، فضای تنگ و باریک راهرو را وسیع ‌تر کرد. این کار همچنین باعث می‌شود که افراد قبل از خروج از منزل، ظاهر خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهند و آن را اصلاح کنند.

عدم مراقبت از آینه ها

ممکن است فکر کنید، آینه ها به توجه زیادی نیاز ندارند و اتفاقی برای آن ها نمی‌افتد، اما باید بدانید رها کردن آینه ها بدون مراقبت اشتباه بزرگی است. این کار باعث می‌شود، پس از مدتی، زیبایی و درخشندگی اولیه آینه از دست رفته و بر روی آن لکه های تیره رنگی ایجاد شود. بنابراین در فواصل زمانی منظم آن ها را پاک و درخشان نمایید. آینه ها به عنوان عنصری دکوراتیو دارای کاربردهای بسیاری هستند و با وجود انواع و اشکال مختلف، به آسانی می توانند تمام سلیقه ها را در بر بگیرند. با نصب آینه در فضای منزل خود، می‌توانید با کمترین هزینه فضا را زیباتر کرده و منزل خود را لوکس و درخشان جلوه دهید.
برای نصب آینه باید مواردی که در مطلب ذکر شده را در نظر بگیرید. همچنین باید سبک دکوراسیون منزل خود را به خوبی بشناسید. چنان چه از کمی خلاقیت بهره ببرید می توانید فضایی زیبا و چشم نواز را طراحی کنید.

نظرات کاربران

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد

انتخابگر پوسته