آینه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده از آینه ها در دکوراسیون داخلی، بسیار رایج شده است. نوعی از این آینه ها، آینه های دکوراتیو نام دارند. اگر فردی به دنبال طراحی فضای زیبایی برای منزل خود باشد؛ یکی از گزینه هایی که پیش روی او قرار دارد، استفاده از آینه های دکوراتیو است. ما در این مقاله به این نوع آینه و کاربرد های آن می‌پردازیم؛ برای کسب اطلاعات مفید در مورد آینه های دکوراتیو و انواع آن، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آینه دکوراتیو چیست؟

همان‌طور که از نام آینه دکوراتیو بر می‌آید، از این نوع آینه در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. آینه دکوراتیو یک ایده عالی برای طراحی دکوراسیون به شمار می‌رود. زیرا علاوه بر سادگی، فضای کمی اشغال می‌کند و نمای کاملا مدرن و امروزی به محیط می‌بخشد. ممکن است فکر کنید که آینه دکوراتیو بسیار شکننده و ظریف است و استفاده از آن در فضای منزل ایمن نیست، اما بعضی از این نوع آینه ها به قدری مقاوم هستند که می‌توانند در کف شیشه ای و یا پله ها مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه دکوراتیو ، یکی از ایده های خلاقانه با هزینه اندک است که علاوه بر زیبایی باعث وسیع تر نشان دادن فضای خانه نیز می‌شود. از گذشته تا امروز، از انواع آینه ها با قاب ها و طرح های مختلف، در منازل استفاده می‌شود، اما برای داشتن فضاهایی متفاوت در منزل می‌توان از آینه به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده کرد. نصب آینه دکوراتیو در فضاهای کوچک، موجب بزرگتر و دلبازتر نشان دادن فضا می‌شود. همچنین با انعکاس نور در آینه، محیط روشن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین آینه یک المان انرژی بخش، باعث انتشار آرامش در فضا می‌شود. آینه‌ دکوراتیو نه تنها باعث زیبا کردن دکوراسیون منزل می‌شود، بلکه حتی از نظر روانشناسی، در روحیات و بهبود حال انسان ها موثر است. با تلفیق نور و آینه، می‌توان حس خاصی در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کرد و با هزینه اندک تغییرات چشم‌ گیری به وجود ‌آورد.

محل مناسب برای نصب آینه دکوراتیو

همان طور که از گذشته در اماکن تاریخی و مذهبی دیده‌ایم، استفاده از آینه ها در فضای ساختمان، بسیار جذاب است و به فضا جلوه بصری زیبایی می‌بخشد. امروزه آینه دکوراتیو را می توان در هر مکانی به کار برد. البته باید به محیط توجه کرد و نوع آینه دکوراتیو را متناسب با آن انتخاب کرد. این نوع آینه ها در منزل، محیط کار، باشگاه ورزشی، رستوران ها، فروشگاه ها، اماکن تفریحی، تالارهای جشن و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

Image

کاربرد های متنوع آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو دارای انواع مختلفی است، در ادامه مطلب، با برخی از آن‎ها و کاربردهایشان آشنا می‌شویم.

آینه دکوراتیو بین کابینت های آشپزخانه

با استفاده از آینه دکوراتیو در فضای آشپزخانه می‌توان زیبایی آن را چند برابر کرد. چنانچه تمایل دارید، دکوراسیون آشپزخانه شما با سایر آشپزخانه‌ ها متفاوت باشد؛ می‌توانید با استفاده از کاشی‌های آینه‌ای ظاهری به روز و متفاوت برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

آینه کاری پله ها

استفاده از آینه دکوراتیو بر روی پله ها، شاید در همه خانه ‌ها ممکن نباشد. اما می‌توان در خانه‌های دوبلکس با این کار، جذابیت زیادی به محیط بخشید. به کار گیری آینه‌های دکوراتیو در پله‌ ها یک راه خلاقانه و جالب در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. اما باید این کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام داد تا به بهترین نتیجه دست یافت.

آینه دکوراتیو قدی

هرچقدر آینه دکوراتیو بزرگ‌ تری در فضای منزل استفاده کنید، باعث انتشار نور بیشتر در فضا و در نتیجه بزرگتر دیده شدن فضا می‌شوید. می‌توان از آینه های قدی دکوراتیو در منزل استفاده کرد و به بهترین شکل به ایجاد انعکاس نور و جلوه بهتر وسایل خانه کمک کرد.

آینه دکوراتیو به شکل دیوار پوش

می‌توان از آینه های دکوراتیو برای پوشش دیوار به شکل خلاقانه و چشم نواز استفاده کرد. آینه های دکوراتیو را می‌توان به عنوان دیوارپوش برای اتاق نشیمن، پذیرایی، حمام، سرویس بهداشتی و... به کار برد. این کار علاوه بر ایجاد یک دیوارپوش زیبا، با انعکاس فضای منزل، زیبایی آن را دو چندان می‎‌کند.

آینه های دکوراتیو پازلی

برخی از آینه های دکوراتیو، به صورت پازل در کنار هم مرتب می‌شوند. این نوع آینه دکوراتیو یک ایده زیبا برای تزیین اتاق خواب محسوب می‌شود. این نوع تزیین را می‌توان در اندازه ها و شکل های متفاوت اجرا کرد. این کار باعث ایجاد نمایی زیبا در دکوراسیون منزل می‌شود.

آینه های دکوراتیو گرد

آینه دکوراتیو گرد یکی از انواع بسیار رایج آینه دکوراتیو است. این نوع آینه اغلب آسان ترین راه برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی است. می‌توان این نوع آینه را در بالای کنسول نصب کرد و فضایی زیبا به محیط بخشید. آینه های دکوراتیو گرد در اندازه های مختلفی تولید می شوند. این آینه ها به صورت تکی نصب می شوند یا به شکل مجموعه ای از چند آینه کنار هم بر روی دیوار قرار می‌گیرند. آینه های گرد دکوراتیو علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا، احساس آرامش و حال بهتری در افراد ایجاد می‌کنند. 

فواید استفاده از آینه های دکوراتیو در دکوراسیون منزل

با استفاده از آینه‌ دکوراتیو در درب ورودی منزل، می‌توان جلوه ای خاص در ورود به ساختمان ایجاد کرد. 
آینه دکوراتیو یک پوشش زیبا و مناسب برای پنهان کردن عیوب دیوار محسوب می‌شود.
این نوع آینه ها مطابق اصول فنگ شویی باعث انتقال بهتر انرژی در فضا می‌شوند.
به دلیل برش آینه‌های دکوراتیو با دستگاه‌های مدرن، می‌‌توان هر طرح زیبا و خلاقانه ای را روی این آینه‌ها ایجاد کرد و در تزئینات دیوار و سقف به کار برد.
بهره گیری از آینه‌های دکوراتیو باعث روشنایی بیشتر در محیط و بزرگ تر نشان دادن فضا می‌شود. 
چنان چه از آینه بر روی سقف استفاده شود، باعث مرتفع نشان دادن دیوارها می‌شود.
با آینه های دکوراتیو قسمت هایی مانند کمد یا انباری را می‌توان پوشش داد.

نکات مهم در هنگام خرید آینه دکوراتیو

خرید آینه دکوراتیو مناسب برای منزل یا محل کار، حساسیت های خاص خود را دارد. در ابتدا باید بدانید که در چه قسمتی از منزل می‌خواهید این نوع آینه ها را به کار ببرید. همچنین باید در هنگام خرید آینه دکوراتیو یک سری نکات را در نظر بگیرید. در ادامه به این نکات مهم پرداخته ایم:

توجه به کیفیت شیشه

مانند خرید هر وسیله دیگری، در خرید آینه دکوراتیو نیز باید به کیفیت آن توجه کنید. این عامل بسیار مهم است. باید بهترین کیفیت ممکن را برای آینه دکوراتیو در نظر بگیرید. چنان چه آینه بی کیفیتی تهیه کنید، علاوه بر اینکه در گذر زمان کیفیت خود را از دست می‌دهد؛ تصویر منعکس شده را شفاف و زیبا نشان نخواهد داد.

ضخامت مناسب آینه

پیش از اینکه آینه را خریداری کنید، باید بدانید که به چه نوع آینه ای نیاز دارید و محل نصب آینه را در نظر بگیرید. با توجه به این موارد می توانید ضخامت مناسب برای آینه دکوراتیو را انتخاب کنید. بهتر است برای این کار از نظرات کارشناسانه استفاده کنید.

توجه به کیفیت جنس پشت آینه

شاید تعجب کنید، اما جنس و موادی که در پشت آینه به کار رفته است، منجر به افزایش یا کاهش کیفیت بازتاب تصویر در آینه می‌شود. به همین دلیل توجه داشته باشید که از مواد مناسب و نسبتاً ضخیم در پشت آینه، استفاده شده باشد تا تصاویر با کیفیت بالاتری در آینه بازتاب پیدا کنند.

نظرات کاربران

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد

انتخابگر پوسته