راهکارهایی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن

چنانچه قصد ایجاد تغییراتی در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، یکی از بهترین گزینه‌‌ها سرویس بهداشتی است. به دلیل اینکه فضای سرویس بهداشتی کوچک است، می‌توان با هزینه اندکی، یک سرویس بهداشتی مدرن ایجاد کرد. اما راهکارهای ایجاد این تغییرات چیست؟

طراحی سرویس بهداشتی مدرن

برای ایجاد تغییرات مثبت در سرویس بهداشتی، باید قدری بیشتر به جزئیات توجه کنید. جزئیاتی مانند تغییر نور سرویس بهداشتی، تغییر آینه سرویس بهداشتی و ایجاد سایر تغییرات در وسایل این فضا، همگی می‌توانند بخشی از راهکارهایی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن، باشند. چنان چه می‌خواهید در دکوراسیون سرویس بهداشتی تغییراتی ایجاد کنید، این مطلب برای شماست؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. با در نظر گرفتن چند نکته اساسی، می‌توانید یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید.

به کارگیری رنگ‌هایی با تن سرد

سعی کنید از کاشی‌های سرامیکی با رنگ تیره استفاده نکنید و رنگ‌های روشن‌تری را به کار ببرید. به یاد داشته باشید که ایجاد یک فضا با رنگ‌های خنثی و سرد، موجب ایجاد آرامش بیشتری برای افراد می‌شود. در حالی که رنگ‌های گرم انرژی بخش هستند و از انواع کاشی قرمز به جای استفاده در سرویس بهداشتی، می‌توان در محیط‌های پر انرژی استفاده کرد. بنابراین به کارگیری رنگ‌هایی با تن سرد، می‌تواند یک سرویس بهداشتی مدرن و آرامش بخش برای شما ایجاد کند.

اهمیت نورپردازی در سرویس بهداشتی

نورپردازی همواره یکی از عوامل اساسی در زیبایی بخشیدن به هر محیطی محسوب می‌شود. برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن می‌توان با استفاده از نور مناسب، به سرویس بهداشتی، ظاهری مدرن و شیک بخشید. نورپردازی در سرویس بهداشتی، باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تامین نور مورد نیاز سرویس بهداشتی، دارای جذابیت نیز باشد. این نورپردازی را می‌توان بر روی آینه سرویس انجام داد. ما هر روز بارها خودمان را در آینه سرویس بهداشتی می‌بینیم. بنابراین نورپردازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به ‌درستی انجام شود. توجه داشته باشید اگر نورپردازی را فقط در قسمت بالای آینه انجام دهید، موجب به چشم آمدن سایه‌های زیر چشم، بینی و چانه می‌شود و جلوه زیبایی ندارد. به همین دلیل بهتر است لامپ‌های دور آینه را برای آن به کار ببرید.

Image

توجه به مدل آینه

یکی از لوازم ضروری برای سرویس بهداشتی، آینه است. در گذشته به دکوراسیون سرویس بهداشتی توجه زیادی نمی‌شد و به همین دلیل در انتخاب نوع و مدل آینه نیز وسواس خاصی صورت نمی‌گرفت. اما امروزه سرویس بهداشتی بخش مهمی از منزل به شمار می‌رود و زیبایی آن مورد توجه افراد قرار دارد. همین امر باعث شده که در سال‌های اخیر، آینه‌ها در مدل‌های جذابی برای سرویس‌های بهداشتی تولید شوند. از جدیدترین انواع این آینه‌ها می توان به آینه گرد، آینه دکوراتیو، آینه بک لایت ، آینه هوشمند و… اشاره کرد. این نوع آینه‌ها با داشتن ظاهری زیباتر، قادر به مدرن کردن سرویس بهداشتی هستند.

آینه گرد

آینه گرد به دلیل شکل هندسی خود، در مقایسه با سایر شکل‌های آینه، مانند مستطیل جلوه مدرن‌تری دارد. این نوع آینه‌ها بهترین مدل آینه برای ایجاد یک سرویس بهداشتی مدرن و شیک هستند. می‌توان آینه گرد را به همراه کنسول استفاده کرد و زیبایی فراوانی به محیط بخشید. آینه گرد دارای مدل‌های متنوعی است. در میان این مدل‌ها، نوع چراغ دار آن و بک لایت دارای طرفداران بیشتری هستند. همان طور که پیش‌تر ذکر شد؛ آینه گرد یکی از انواع مدرن‌ آینه‌ به شمار می‌رود. می‌توان با نورپردازی آینه گرد، زیبایی آن را دوچندان کرده و در سرویس بهداشتی علاوه بر استفاده معمول، برای سلفی گرفتن یا آرایش کردن نیز از آن‌ها استفاده کرد. آینه‌های گرد چراغ دار باعث نورانی تر کردن و وسیع تر جلوه دادن فضای سرویس بهداشتی می‌شوند. با نصب این آینه در مکانی مانند سرویس بهداشتی که یکی از مراکز توجه است، می‌توان آن را چشم گیرتر و زیباتر کرد. همچنین قیمت آینه گرد نسبت به بسیاری از لوازم تزیینی برای سرویس، مقرون به صرفه تر است. هرچه سایز آینه گرد بزرگ‌تر باشد، فضا را روشن‌تر نشان می‎دهد؛ به طوری که محیط دو برابر یا بیشتر پرنور تر به چشم می‌آید. 

آینه دکوراتیو

یکی از آینه های مدرن برای بکارگیری در فضای منزل، آینه دکوراتیو است. همان طور که از نام آینه دکوراتیو مشخص است؛ این نوع آینه برای دکوراسیون و تزیین محیط های داخلی مانند سرویس بهداشتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آینه دکوراتیو یکی از انواع شیشه‌های دکوراتیو ساختمانی به شمار می‌رود و از مهمترین ایده‌‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. این نوع آینه، علاوه بر اینکه ساده و مینیمال است، فضای کمی اشغال می‌کند و چهره سرویس بهداشتی منزل را کاملا مدرن و شیک می‌کند. 
ممکن است فکر کنید این آینه‌ها ظریف و شکننده هستند؛ اما بعضی از مدل‌های آن به قدری مقاوم هستند که به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند. استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل، موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضای آن می‌شود. در واقع افرادی که به دنبال داشتن فضایی متفاوت در سرویس بهداشتی خود هستند، از این مدل آینه به عنوان یک المان دکوراتیو در این فضا استفاده می‌کنند.
می‌توان از آینه های دکوراتیو علاوه بر آینه سرویس، به عنوان بخشی از دیوارپوش نیز استفاده کرد. با این کار زیبایی فضا و دیوارهای سرویس بهداشتی شما چند برابر می‌شود.

Image

دقت در انتخاب طرح روشویی 

یکی از موارد چالش برانگیز برای سرویس بهداشتی، انتخاب روشویی مناسب است. با در نظر گرفتن یک نکته می‌توان انتخاب بهتری داشت. در هنگام انتخاب و خرید روشویی برای سرویس بهداشتی، باید از قبل با توجه به فضای سرویس بهداشتی خود، اندازه سینک و پیشخوان را مشخص کنید. برای مثال، چنان‌چه تمایل دارید برای مدرن تر کردن سرویس بهداشتی از انواع لوازم دکوری مانند شمع و سایر لوازم ترٸینی روی پیشخوان خود استفاده کنید، بهتر است یک روشویی با سینک کوچک‌تر و حاشیه بیشتر، انتخاب کنید. طراحی سینک، به مساحت پیشخوان روشویی شما، بستگی دارد. بنابراین، قبل از انتخاب یک طرح مدرن، مولفه های ذکر شده را در نظر بگیرید.

استفاده از گل طبیعی در فضای سرویس بهداشتی

امروزه استفاده از گل و گیاه در منزل، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چنان چه این کار به درستی انجام گیرد؛ می تواند جلوه ای خاص و مدرن به فضا ببخشد. گل‌ و گیاهان به عنوان بخشی از طبیعت، علاوه بر زیبا کردن محیط، طراوت و آرامش خاصی به فضای سرویس بهداشتی مدرن می‌بخشند. 
ممکن است تصور کنید که گیاهان طبیعی فقط در فضاهایی مانند اتاق خواب یا پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما حتی حمام را می‌توان با گیاهان زیباتر کرد.
گیاهان طبیعی علاوه بر طراوت بخشیدن به محیط، فضا را شاداب تر و روشنتر نشان می‌دهند. پس اگر می‌خواهید یک سرویس بهداشتی مدرن برای خود طراحی کنید، می‌توانید با اضافه کردن یک گلدان ساده با گل‌های طبیعی به فضای سرویس بهداشتی خود، این کار را به سادگی انجام دهید. با صرف هزینه‌ای اندک برای تهیه گیاهان آپارتمانی طبیعی می‌توان زیبایی و جلوه سرویس بهداشتی مدرن را چندین برابر کرد.
چنان چه در ابتدای مطلب ذکر شده؛ این روزها فضای سرویس بهداشتی بخش مهمی از دکوراسیون منزل در نظر گرفته می‌شود و افراد زیادی به دنبال زیباسازی و مدرن کردن دکوراسیون سرویس های بهداشتی خود هستند. در این مقاله به راهکارهایی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از وسایل زیبا و به روز نظیر آینه گرد و دکوراتیو، نورپردازی زیبا، روشویی های مدرن و … یک سرویس بهداشتی امروزی و شیک برای منزل خود طراحی کنید.
 

نظرات کاربران

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد

انتخابگر پوسته