نکات مهم خرید انواع پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره

در محیط هایی که فضای باز بسیاری وجود دارد و نیاز به تقسیم فضا داریم، از جدا کننده هایی به نام پارتیشن استفاده می‌شود. بعضی پارتیشن ها در محیط‌های کاری و اداری، فضا را به صورت بهینه تقسیم می‌کنند؛ به این نوع پارتیشن ها پارتیشن اداری گفته می‌شود. پارتیشن های اداری در انواع دو جداره و تک جداره تولید می‌شوند. این نوع جداکننده ها بیشتر از متریال ام دی اف و شیشه ساخته می‌شوند، که در این مقاله با ویژگی‌های هر کدام از انواع پارتیشن اداری و مزایای استفاده از آن آشنا می‌شویم.
چنانچه قصد تهیه پارتیشن اداری را دارید و هنوز در انتخاب نوع آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید. 

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری در نگاهی کلی به دو نوع دو جداره و تک جداره تقسیم می‌شوند.

پارتیشن اداری دوجداره

همان طور که از نام این نوع پارتیشن مشخص است، در ساختار خود دارای دو لایه است. این امرباعث می‌شود که این نوع پارتیشن علاوه بر عایق خوبی برای صدا بودن، عایق حرارتی مناسبی نیز باشد. به همین دلیل با استفاده از پارتیشن اداری دوجداره، می‌توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری کرد.
استفاده از پارتیشن‌های اداری دوجداره موجب زیبایی محیط اداری شده و استحکام بالا و مقاومت آن، دوام طولانی این نوع پارتیشن ها را تضمین خواهد کرد. پارتیشن اداری دوجداره دارای بدنه بسیار محکمی است. نصب آن آسان است و به ستون نیاز ندارد. این ایستایی و استحکام بالا باعث ایجاد اصطکاک کم تر می‌شود و هزینه نگهداری از آن را کاهش می‌دهد.
پارتیشن های اداری دوجداره در انواع طرح ها و رنگ های مختلف تولید می‌شوند و سلیقه های متفاوتی را در بر میگیرند. می‌توان با توجه به محیط شرکت یا سلیقه شخصی یک نوع را انتخاب نمود. البته قیمت این نوع پارتیشن ها ارزان نیست.

Image

پارتیشن اداری تک جداره

از پارتیشن‌های تک جداره نیز می‌توان برای تفکیک محیط اداری و استفاده بهینه از فضا استفاده نمود. این نوع پارتیشن در انواع مختلف و با استفاده از متریال گوناگون تولید می‌شود. در ساخت پارتیشن اداری تک جداره، بیشتر از متریال ام دی اف، چوب و شیشه استفاده می‌شود.
پارتیشن تک جداره دارای تعدادی ستون است که به قرار گرفتن و نصب پارتیشن بر روی زمین کمک می کند. پارتیشن تک جداره از قاب‌هایی به صورت یک تکه تشکیل می شود. چنان چه می‌خواهید از این نوع جدا کننده برای تفکیک فضای اداری و ایجاد محیطی خصوصی استفاده کنید، از نوع ام دی اف آن بهره بگیرید. زیرا نارسایی در این نوع پارتیشن از سایر مدل های آن بیشتر است. 
با توجه به اینکه پارتیشن اداری تک جداره نسبت به نوع دو جداره آن، قیمت مناسب تری دارد؛ یک راه ایده آل برای کاهش هزینه‌های جداسازی فضا، محسوب می‌شود. پارتیشن‌های اداری تک جداره علاوه بر مقاومت و استحکام خوب، قیمت مناسبی دارند و گزینه مقرون به صرفه ای برای ادارات به شمار می‌روند.

انواع پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره از نظر قابلیت جابجایی

پارتیشن‌های اداری از جهات مختلف مانند قابلیت جا به جایی و یا جنس متریالی که از آن ساخته می‌شوند به چند دسته تقسیم می‌شوند. قبل از خرید پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره باید نوع آن را بشناسید.

پارتیشن اداری ثابت یا متحرک

در هنگام خرید پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره باید این مورد را مد نظر قرار دهید که آیا می‌خواهید پارتیشن‌ها ثابت و بدون حرکت باشند یا دارای قابلیت جابه جایی باشند. جا به جایی باشد. پارتیشن های اداری در مدل های ثابت و متحرک تولید  و به بازار عرضه می‌شوند.
پارتیشن‌های اداری دو جداره و تک جداره ثابت، را می‌توان از طریق پیچ و مهره به زمین نصب کرد. این پارتیشن ها می‌توانند دارای ارتفاع بلندی باشند و به سقف نیز اتصال پیدا کنند. البته این نوع جدا کننده ها دارای مدل هایی با ارتفاع کمتر نیز هستند.
نوع دیگری از پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره، نوع متحرک آن می‌باشد که دارای قابلیت جا به جایی است. این نوع پارتیشن‌ها قابلیت حمل شدن و جابه جایی دارند. چنانچه بخواهیم فضا‌ها را به صورت موقت تقسیم بندی کنیم، استفاده از پارتیشن‌های اداری متحرک بهترین گزینه است.

Image

انواع پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره از نظر متریال و نکات مهم در هنگام خرید

در هنگام خرید انواع پارتیشن اداری دوجداره وتک جداره، باید به متریال ساخت پارتیشن توجه کرد. پارتیشن ها از مواد مختلفی مانند شیشه، چوب یا ام دی اف ساخته می‌شوند.

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای برای فضاهایی که دارای دکوراسیون مدرن و شیکی هستند، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. این نوع پارتیشن ها، از شیشه سوپر کلیر ساخته می‌شوند. نصب این نوع پارتیشن های اداری آسان است و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.
پارتیشن شیشه‌ای با برخورداری از شفافیت خاصی که دارد، نور طبیعی را در فضا منتشر می‌کند. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای موجب ایجاد ارتباط بهتری در فضای کاری می‌شود.

پارتیشن ام دی اف

یکی از انواع پارتیشن اداری محبوب، پارتیشنی است که از ام دی اف ساخته می‌شود. از نظر دکوراسیون اداری، قرار گرفتن این نوع پارتیشن در کنار میز و مبل چوبی یا ام دی اف، هماهنگی خاصی ایجاد می‌کند.  این نوع پارتیشن اداری از پرکاربردترین و ارزان‌ترین نوع پارتیشن‌ها محسوب می‌شود.
می‌توان هنگام ساخت پارتیشن‌های ام دی اف در ترکیب با ام دی اف از شیشه نیز برای انتشار نور طبیعی در فضا، استفاده کرد. البته در این صورت قیمت آن افزایش می‌یابد.
پارتیشن ام دی اف به دلیل استحکام بالا در برابر هر نوع فشار و ضربه، قیمت مقرون به صرفه، وزن سبک  و تراکم پذیری بسیار محبوب است. این نوع پارتیشن اداری در طرح‌ها و انواع مختلف وجود دارد.

پارتیشن اداری چوبی

پارتیشن اداری چوبی از چوب ساخته شده و در طرح ها و مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. این نوع پارتیشن می‌تواند با زیبایی چشم گیر خود نقطه کانونی دکوراسیون اداری به شمار رود.
پارتیشن های چوبی از چوب درختان جنگلی نظیر افرا، بلوط و گردو ساخته می‌شوند. همچنین می توان در ساخت آن ها، از سایر متریال ها، مانند ام دی اف و شیشه نیز بهره گرفت.
از انواع پارتیشن‌های چوبی زیبا که استفاده از آن ها، موجب طراوت بخشیدن به محیط نیز می‌شود؛ می‌توان به پارتیشن های چوبی لانه زنبوری اشاره کرد که در ترکیب با گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع جداکننده ها، زیبایی و جذابیت بیشتری در دکوراسیون اداری ایجاد می‌کنند. پارتیشن‌های چوبی به راحتی نصب می‌شوند و بهترین نوع آن، پارتیشن چوبی متحرک است.

نکات طلایی انتخاب پارتیشن اداری

در هنگام خرید انواع پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره، باید به یک سری نکات مهم توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. از این این نکات طلایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
هنگام تهیه پارتیشن اداری باید به نوع متریال به کار رفته در پارتیشن و کیفیت آن توجه کنید.
چنان چه نیاز به جا به جایی و حمل و نقل وجود دارد، از پارتیشن‌های متحرک که دارای وزن کمی هستند، استفاده کنید.
پارتیشن اداری را از متریالی انتخاب کنید که با تم دکوراسیون داخلی فضای کاری شما هماهنگ باشد.
به روشنایی محیط توجه کنید؛ اگر محیط اداری شما از نور کمی برخوردار است؛ استفاده از پارتیشن شیشه ای یا ترکیب شیشه و ام دی اف، گزینه بسیار مناسبی است.

نظرات کاربران

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد

انتخابگر پوسته