عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

شیشه به دلیل مزایا و ویژگی‌هایی که دارد، از متریال پراستفاده در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون آن است. البته این متریال زیبا و محبوب دارای معایبی نیز می‌باشد که مهم‌ترین آن شکنندگی بالا و خطرات ناشی از آن است. در این میان علاوه بر شیشه‌های معمولی، نوعی شیشه دارای مقاومت بالا در برابر شکستگی در بازار تولید و عرضه می‌شود که به دلیل داشتن امنیت بالا، به شیشه سکوریت معروف است. 
به‌ طور کلی شیشه سکوریت از پرکاربردترین شیشه‌های مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌های امروزی است. به دلیل محبوبیت و کاربرد بالای این متریال، قصد داریم در این مطلب عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت را بررسی کنیم.

شیشه سکوریت چه تفاوتی با شیشه معمولی دارد؟

اولین تفاوت شیشه سکوریت با شیشه‌های معمولی در فرایند تولید آن است. در واقع عملیات گرمایی این نوع شیشه در کوره‌های مخصوص و دارای حرارت بالا انجام می‌شود. به این صورت که شیشه معمولی با قرار گرفتن در دمای 600 درجه سانتی گراد و سپس سرد شدن به صورت ناگهانی به شیشه سکوریت تبدیل می‌شود. این تفاوت در فرایند تولید، علاوه بر قوی‌تر کردن پیوند مولکولی میان عناصر شیشه و افزایش استحکام آن، موجب می‌شود شیشه در زمان شکست به صورت متبلور و خرده‌های شیشه مربع شکل در بیاید. به همین دلیل است که شیشه سکوریت بر خلاف شیشه معمولی در صورت شکستن به قطعات تیز تبدیل نمی‌شود و ایمنی افراد را با خطر مواجه نمی‌کند. 
یکی دیگر از تفاوت‌های مهم میان شیشه‌ سکوریت و معمولی، تفاوت قیمتی آن‌ها است. در واقع قیمت شیشه سکوریت به دلیل کیفیت و مزایایی که به آن اشاره کردیم، بالاتر از شیشه معمولی می‌باشد. 

Image

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت کدامند؟

مانند هر محصول دیگری، شیشه سکوریت نیز مطابق با برخی ویژگی‌ها قیمت‌گذاری می‌شود و در واقع برخی فاکتورها موجب افزایش یا کاهش قیمت آن می‌شوند. در ادامه عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت را بررسی می‌کنیم. بنابراین در صورتی که قصد سفارش و استفاده از شیشه سکوریت در سازه شیشه ای مورد نظر خود را دارید، بهتر است به این عوامل توجه نمایید. 

سایز و ابعاد شیشه سکوریت

اولین فاکتور از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت، سایز و ابعاد شیشه مورد استفاده برای فضا یا سازه‌ی مورد نظر است. روشن است که هر چه فضای مورد نظر دارای متراژ بیشتری باشد، نیاز به شیشه‌ دارای ابعاد بزرگتر خواهد بود و قیمت شیشه سکوریت افزایش خواهد یافت. 

کیفیت شیشه سکوریت

شاید بتوان پس از ابعاد شیشه، از کیفیت آن به عنوان مهم‌ترین فاکتور از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت نام برد. در واقع بالا بودن کیفیت با شفافیت شیشه و عدم وجود موج و خش در سطح آن نشان داده می‌شود. وجود موج و ناهمواری که نشان دهنده‌ی عدم استفاده از دستگاه‌های مدرن و سالم در فرایند سکوریت کردن شیشه است، موجب فروش آن با قیمت پایین‌تری می‌شود. 

نوع شیشه سکوریت

انواع مختلفی از شیشه سکوریت در بازار تولید و عرضه می‌شود که از پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به شیشه‌های سکوریت براق، مات و متالیک اشاره کرد. هر کدام از این نوع شیشه‌ها به دلیل تفاوت در فرایند تولید با قیمت متفاوتی عرضه می‌شوند. 

شکل و طرح شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت قابل سفارش و تولید در طرح‌ها و فرم‌های مختلف هستند و هر کدام با توجه به دشواری فرایند تولید با قیمت متفاوتی عرضه می‌شوند. در واقع شیشه در صورت داشتن شکل‌های هندسی خاص یا طرح‌های سفارشی بر روی آن می‌تواند با قیمت بالاتری عرضه شود.  

رنگ شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت قابل تولید و عرضه در مدل‌های بدون رنگ یا دارای رنگ‌های متنوع است. متداول‌ترین رنگ‌های شیشه سکوریت شامل سفید و مسی است. اینکه شیشه سکوریت بدون رنگ یا دارای رنگ باشد و هم‌چنین نوع رنگ به کار رفته در فرایند تولید شیشه از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت هستند. 

ضخامت شیشه سکوریت

ضخامت شیشه سکوریت می‌تواند از 4 تا 20 میلیمتر را شامل شود. با توجه به این‌که افزایش ضخامت شیشه موجب افزایش استحکام، مقاومت و امنیت آن می‌شود، ضخامت از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت است. 

یراق‌آلات مورد استفاده در شیشه سکوریت

یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت شیشه سکوریت نقش دارد، نوع و مدل یراق‌آلات به‌ کار رفته در آن است. در واقع قیمت یراق آلات مورد استفاده در شیشه ارتباط مستقیمی با کیفیت شیشه سکوریت دارد. هرچه قیمت این یراق آلات بیشتر باشد، کیفیت شیشه و دوام آن نیز افزایش می‌یابد. این عامل می‌تواند به دلیل جنس خوب و ضد زنگ یراق‌آلات، وارداتی بودن یا مدل آن باشد که با توجه به تاشو یا کشویی بودن درب شیشه ‌ای مورد نظر تعیین می‌شود. هم‌چنین یکی از انواع یراق ‌آلات مورد استفاده در اجرای شیشه سکوریت فریم یا قاب است. این محصول که معمولا از جنس آلومینیوم می‌باشد، با توجه به قیمتی که دارد، در قیمت نهایی شیشه سکوریت موثر است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت می‌توان به جنس، نوع، مدل و طرح دستگیره مورد استفاده در اجرای آن اشاره کرد. 

نوع سازه مورد نظر برای اجرا با شیشه سکوریت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت که البته بسیار مهم و کلی نیز هست، نوع سازه مورد نظر در اجرای شیشه سکوریت است. به عنوان مثال در صورت تمایل به اجرای انواع پارتیشن شیشه ای، قیمت شیشه سکوریت مورد استفاده در آن می‌تواند با توجه به مواردی مانند فریم دار یا فریم لس بودن، دوجداره یا تک جداره بودن و متحرک یا ثابت بودن آن تفاوت داشته باشد. هم‌چنین در صورت اجرای انواع درب‌های شیشه ای با شیشه سکوریت، قیمت این متریال بسته به نوع درب یعنی ثابت، لولایی، کشویی، تعداد لنگه‌ها و غیره متفاوت خواهد بود. 

فاصله با محل تولید شیشه سکوریت

با توجه به این‌که شیشه‌های سکوریت لازم است در کارخانه‌های دارای تجهیزات خاصی تولید شوند، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت، فاصله‌ی محل اجرا از محل تولید است. به دلیل این‌که زیاد بودن این فاصله موجب تفاوت در هزینه حمل شیشه‌ها تا محل اجرا می‌شود. 

برند تولید کننده‌ی شیشه سکوریت

به طور کلی به دلایلی مانند تفاوت در کیفیت یا برند تولیدکننده‌، میان قیمت‌های ارائه شده در کارخانجات مختلف در بازار تفاوت‌هایی وجود دارد. هم‌چنین این تفاوت قیمت می‌تواند به دلیل عوامل دیگری مانند وجود کارخانه در یک شهر خاص یا میزان عرضه و تقاضای بازار در محل مورد نظر یا وارداتی بودن شیشه نیز باشد. 

نصب و اجرای شیشه سکوریت

نصب و اجرای شیشه سکوریت باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود تا دوام و کیفیت سازه برای مدت زمان طولانی حفظ شود. در این میان هرچه تخصص، تجربه و مهارت نصاب بالاتر باشد یا نیاز به انجام فرایند نصب با روش‌های پیچیده‌تر باشد، هزینه‌ی نصب و اجرای شیشه سکوریت بالاتر خواهد بود. 
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت، ویژگی‌های مکان مورد نظر برای نصب شیشه سکوریت از نظر کف سازی، ارتفاعی که در آن قرار گرفته، نوع و مدل سازه و میزان امنیت لازم برای آن است. به همین دلیل هر چه محل مورد نظر به نصب پیچیده و دشوارتری نیاز داشته باشد، هزینه نصب نیز افزایش خواهد یافت. 
در این مطلب با عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت آشنا شدیم. در نهایت لازم است به این نکته توجه کنید که قیمت این محصول به ویژگی‌های انتخاب شده در اجرای آن بستگی دارد و این ویژگی‌ها بهتر است با در نظر گرفتن شرایط فضای مورد نظر برای نصب سازه، نوع سازه و نیازهای آن و هم‌چنین بودجه‌ی در نظر گرفته شده توسط مشتری تعیین شود. 

نظرات کاربران

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد

انتخابگر پوسته